On 0 comments

၀တၳဳတစ္ပုဒ္မွာ သရုပ္မွန္မႈ အေငြ ့အသက္ရေအာင္ ဘယ္လိုေရးရမယ္ဆိုတာကို စာေရးဆရာမ La Vyrle Spencer က သူ ့ ေဆာင္းပါးမွာ ဒီလို ေျပာထားပါတယ္။

“အဲဒီ ၀တၳဳကို ဖတ္လိုက္ရတာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္လိုပဲ။ ဘယ္လိုမ်ား ေရးလိုက္တာလဲ” လို ့ တစ္စံု တစ္ေယာက္ က စာေရးသူ ကိုေမးမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ စာေရးသူအတြက္ ႀကီးစြာေသာ ဆုလာဘ္ ရလိုက္သလို ပါပဲ။ တကယ္လို ့ေျပာလာသူက ဆက္ၿပီး “ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အဲဒီဇာတ္လမ္းထဲ ေရာက္သြားသလိုပါပဲ။ ၀တၳဳထဲက အသံေတြ ၾကားရတယ္။ အနံ ့ေတြ ရေနတယ္။ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းနဲ ့ ကိုယ္တိုင္ အဲဒီ စာမ်က္ႏွာ ေတြထဲ ေရာက္သြားတယ္ဗ်ာ” လို ့ ဆိုလိုက္ရင္ အဲဒီ စာေရးဆရာဟာ စာဖတ္သူအတြက္ ထူးျခားမႈ တစ္စံု တစ္ရာ ေပးႏိုင္တာ ေသခ်ာသြားပါၿပီ။

ကၽြန္မကို အဲလိုျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေရးတာလဲလို ့ ေမးလာရင္ ကၽြန္မအေျဖကေတာ့ “အာရံုငါးပါး ပါ၀င္ ေအာင္ ေရးထားလို ့ပါပဲ” လို ့ ေျဖပါလိမ့္မယ္။ စာေရးဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ား သေဘာမေပါက္ၾကတာက စာဖတ္သူ ရင္ထဲ စြဲၿငိသြားေအာင္ သရုပ္မွန္ ၀တၳဳ ျဖစ္ႏိုင္ ဖို ့အတြက္ အာရံုငါးပါးကို ကိုယ့္၀တၳဳထဲပါေအာင္ ဖန္တီးၾကဖို ့ လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။

ကၽြန္မတို ့ ၀တၳဳေတြမွာ ‘အျမင္’ အာရံုကို အလြယ္တကူ ဖန္တီးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ‘အနံ ့’ တို ့၊ ‘အသံ’ တို (ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားအျပင္) ‘အရသာ’ တို ့၊ ‘အေတြ ့’ တို ့ကို ဘယ္လို ဖန္တီးမလဲ။ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခု ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ “အျမင္၊ အၾကား၊ အေတြ ့၊ အရသာ၊ အနံ ့” ဆိုတဲ့ အာရံုငါးပါးကို ဘယ္လို ပါေအာင္ထည့္ေရးရမလဲဆိုတာ အကြက္ခ် စဥ္းစားၿပီးမွ ခ်ေရးပါတယ္။

အနံ ့ဆိုလို ့ ေကာင္းတဲ့ အနံ ့ ျဖစ္ရမယ္လို ့ မဆိုလိုပါဘူး။ တစ္ခါတရံမွာ ဆိုး၀ါးတဲ့ အနံ ့ဆိုးေတြက တကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္နဲ ့ အနီးစပ္ ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ထူးထူးျခားျခား ဖန္တီးေပးတတ္ပါေသးတယ္။ ဆိုၾကပါစို ့။ ေရခဲေသတၱာ တံခါး ဖြင့္ခ်ိန္မွာ ရလိုက္တဲ့ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ အပုပ္နံ ့၊ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ ကိုယ္ကထြက္လာ တဲ့ ေခၽြးနံ ့ျပင္းျပင္း၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ လက္မွာ ေပေနတဲ့ ေရနံဆီ အနံ ့ စသျဖင့္ေပါ့။

ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ အဲဒီအနံ ့ ရေနတယ္ဆိုတာကို တစ္ႀကိမ္ေျပာရံုနဲ ့ မၿပီးေသးဘူး။ ကိုယ့္ဇာတ္ေကာင္ လႈပ္ရွား ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဒီအနံ ့ကို ပရိသတ္က ရေနေအာင္ ခဏခဏ ေရးေပးရပါမယ္။

ဆိုၾကပါစို ့။ ဇတ္၀င္ခန္း တစ္ခုမွာ လင္မယား၂ေယာက္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ျငင္းခုန္ေနၾကမယ္။ ေယာက်ာ္းက မီးဖိုတံခါး၀ကေန မိန္းမကို လွမ္းေအာ္မယ္။ “ေဟ့ မင္းအေမႀကီး ငါတို ့နဲ ့ အတူတူ ဆက္ေနမွာကို ငါ ဘယ္လိုမွ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ငါ ျပန္လာလို ့ မွ အဘြား မသြားေသးဘူး ဆိုရင္ ငါ ဆင္းသြားမယ္” ေပါ့။

ဒီဇာတ္၀င္ခန္းကို ေရးခ်ိန္မွာ မီးဖိုထဲေရာက္ေနတဲ့ မိန္းမကို ဖရံုယို လုပ္ခိုင္းထားမယ္။ ဒီေတာ့ ဘာအနံ ့ေတြ ၀င္လာမလဲဆိုရင္ ပ်ားရည္အနံ ့၊ သၾကားနံ ့၊ အေမႊးနံ ့ စသျဖင့္ ပါလာမယ္။ တျခား မီးဖိုတစ္ခုမွာလည္း ဟင္းခ်က္ေနေတာ့ ရွာလကာရည္နံ ့တို ့၊ ဟင္းေမႊး မဆလာနံ ့တို ့က ရွိေနအံုးမယ္။

တကယ္လို ့ သူတို ့လင္မယား စကားအျပန္အလွန္ ေျပာေနၾကတာ စာမ်က္ႏွာ တစ္၀က္ေလာက္အထိ ေရာက္လာရင္ ကၽြန္မက စာဖတ္သူကို မီးဖိုထဲက အနံ ့ေတြကို ျပန္သတိရသြားေအာင္ တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ့ ၀င္ေထာက္လိုက္ရတယ္။ ဥပမာ ဒီလိုေပါ့။

“ႏိုရာ၊ မင္းကို ငါ သတိေပးေနတာ၊ မင္းအေမနဲ ့ မင္းေနမလား၊ ငါနဲ ့ ေနမလား။ မင္းႀကိဳက္ရာ ေရြးေပေတာ့။” လို ့ သူက ေအာ္လိုက္ တယ္။ သူ ့မ်က္ႏွာကလည္း မီးဖိုခန္းထဲက ရွာလကာရည္နံ ့လိုပဲ ခ်ဥ္စူးေနေတာ့တယ္။

ခ်ဥ္တယ္တိုတဲ့ အနံ ့က အမ်ိဳးသားရဲ့ မ်က္ႏွာေပၚက ေဒါသကို တင္စားရာ ေရာက္ေစသလို၊ ဖရံုယိုက ထြက္ တဲ့အနံ ့ကလည္း ႏိုရာရဲ့ ႏူးညံ့မႈကို တင္စားရာ ေရာက္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားရဲ့ မ်က္ႏွာကို ရွာလကာရည္နဲ ့ တင္စားလိုက္ေတာ့ ဟာသေဖာက္ရာလည္း ေရာက္ ပါတယ္။ ဒီလို ဇာတ္၀င္ခန္း ေရးရင္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ေနရင္းနဲ ႏိုရာက သူလုပ္စရာ ရွိတာေတြ ဆက္လုပ္ေနတယ္ ဆိုတာ ေဖာ္ျပဖို ့ မေမ့ ပါနဲ ့။ ႏုိရာက ခ်က္ျပဳတ္ေနတာဆိုေတာ့ စကားေျပာရင္း ဟင္းအိုး အပူကို ကိုင္ခ်င္ကိုင္မိသြားမယ္။ အဲဒီလို ပူသြားရင္ သူက ေရပိုက္ဖြင့္ၿပီး လက္ထိုးခံလိုက္မယ္။ ဒီမွာ ဇာတ္၀င္ခန္းက အရွိန္ ပိုျမင္သထက္ ပိုျမင့့္လာၿပီ။ ပူသြားတယ္ဆိုတဲ့ အေတြ ့အာရံုကို ထည့္လိုက္ႏိုင္ၿပီ။ ပူတယ္ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့ အေတြ ့အာရံုေတာ့ မဟုတ္ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္သဘာ၀မွာလည္း ဒါမ်ိဳး ျဖစ္တတ္တာဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဇာတ္၀င္ခန္းက သရုပ္မွန္ ျဖစ္လာ တယ္။

ေျပာရင္း သနပ္ေတြေပၚကို ဆီေလာင္းထည့္လိုက္ေတာ့ ဖိတ္စင္သြားတယ္။ ဖိတ္သြားတာကို သုတ္ပစ္ရမယ္။ စိုသြားတယ္ဆိုတဲ့ အေတြ ့အာရံု ၀င္သြားၿပီ။ ၿပီးေတာ့ သူ ့လက္ကို လက္ႏွီးနဲ ့ သုတ္လိုက္အံုးမယ္။ နဖူးက ေခၽြးေတြ စီးက်ေနမယ္။ အပူဆိုတဲ့ အေတြ ့ အာရံု ေပၚလြင္တဲ့အျပင္ ေခၽြးစီးက်တာလည္း အေတြ ့ပါပဲ။ ေအာ္ ရင္းနဲ ့ ဇြန္းနဲ ့ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေယာက္မနဲ ့ ျဖစ္ျဖစ္ ေပါက္လိုက္မယ္။ (အသံ ပါလာၿပီ)

စကားမ်ားရင္း တန္းလန္းနဲ ့ ေယာက်ာ္းက ေဒါသတႀကီး ထြက္သြားေတာ့ မိန္းမက သူ ့ေကာ္ဖီခြက္ကို ေရခဲ တံုးေတြ ထပ္ထည့္ၿပီး လႈပ္(ဖန္ခြက္နဲ ့ ေရခဲတံုး ထိတဲ့အသံ)၊ ေကာ္ဖီေသာက္ေတာ့ ခါးေနတဲ့အတြက္ မ်က္ႏွာရံႈ ့ ့မဲ့သြားမယ္။ (အရသာ)

ခုကၽြန္မေျပာတဲ့အထဲမွာ အာရံုငါးပါးလံုးပါသြားတာ သတိျပဳမိပါလိမ့္မယ္။ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခန္းမွာ ဒါေတြ အားလံုး ပါဖို ့ဆိုတာ အကြက္ခ် စဥ္းစားထားမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့ဇာတ္၀င္ခန္းေတြမွာ အာရံု ငါးပါးလံုး ပါေအာင္ ေရးဖို ့ မလြယ္ပါဘုူး။ အထူးသျဖင့္ အရသာေပါ့။ အဲဒါပါေအာင္ ေရးဖို ့ အခက္ခဲဆံုးပါပဲ။ အနည္းဆံုး အာရံု ၃-၄ ခုေတာ့ ပါေအာင္ ေရးဖို ့လိုပ့တယ္။ စကားေျပာေတြ ေရးရာမွာလည္း စာဖတ္သူနဲ ့ တသားတည္း က်ေအာင္ ေရးတတ္ဖို ့ လိုပါတယ္တဲ့။

0 comments:

Post a Comment