On 0 comments

ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တဇြတ္ထိုး လုပ္တတ္တဲ့ ကၽြန္မက ဒီအလုပ္ကို ေခါင္းမာစြာနဲ ့ပဲ ေလွ်ာက္ခဲ့တယ္ေလ။ ကၽြန္မရဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္က တစ္ခုထဲပါ။ တကၠသိုလ္မွာ သင္ယူခဲ့ရတဲ့ ဘာသာရပ္ကို အသံုးခ်ခြင့္ရမဲ့ ကိစၥမို ့ပါပဲ။ သတၱေဗဒ ဘာသာရပ္(Zoology) နဲ ့ M.Sc ဆက္တက္ျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ ကၽြန္မ အခု လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ကၽြန္မရဲ့ ဘြဲ ့နဲ ့ ဘာမွ မဆက္စပ္ခဲ့ဘူး။

ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုထဲနဲ ့တင္ ပုဇြန္ေမြးျမဴေရးဆိုတဲ့ ဒီအလုပ္ကို ေလွ်ာက္ဖို ့ အဆင္သင့္ ရွိေနခဲ့တာ။ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရရင္ “ႏိုင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္” လႊတ္မယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး အေပၚ ၿငိတြယ္မႈလည္း ပါတာေပါ့။ ‘ပညာေတာ္သင္’ ဆုိတဲ့ စကားလံုးေၾကာင့္လည္း ဒီအလုပ္ကို ေလွ်ာက္တဲ့သူေတြ မ်ားျပားခဲ့တယ္။ အေယာက္ ၃၀၀ နီးပါး အလုပ္ေလွ်ာက္ခဲ့ေပမဲ့ ၁၂ေယာက္ပဲ အလုပ္ရခဲ့တာမို ့ ကၽြန္မ ကံေကာင္းတယ္ ေျပာ ရမွာေပါ့။

အင္တာဗ်ဴး ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ေန ့က စလို ့ ကၽြန္မတို ့ဟာ ထုိင္းဘာသာ စကားကို စတင္ သင္ ယူခဲ့ရတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ သိပၸံနည္းက် ပုဇြန္ေမြးျမဴေရး (Intensive Culture) ကို သြားေရာက္ ေလ့လာ ရမွာေလ။ ပုဇြန္ပညာနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကိုလည္း ငါးဦးစီးလုပ္ငန္းမွ အနည္းအက်ဥ္း အေျခခံရေအာင္ သင္ေပးခဲ့တယ္။ စာသင္ရင္းနဲ ့ ႏိုင္ငံျခား သြားဖို ့ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတယ္။

ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀စာမ်က္ႏွာတစ္ခုဟာ အဲဒီကေန စတင္ေျပာင္းလဲလာခဲ့တာပါပဲ။ ၂၀၀၀ခုနွစ္၊ မိုးရာသီနဲ ့ ေန ့ရက္ တစ္ခုမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ထြက္ခြာခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေရငန္ပုဇြန္ကို အႀကီးအက်ယ္ ေမြးျမဴေနတဲ့ ထိုင္း ႏိုင္ငံက C.P ကုမၸဏီမွာ ကၽြန္မတို ့ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဘန္ေကာက္ကေနတဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းကို ကားနဲ ့ တေနကုန္ ခရီးဆက္ခဲ့ရတယ္။

ဒီလိုနဲ ့ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းက မေလးရွား နယ္စပ္နဲ ့သိပ္မေ၀းတဲ့ နာကြန္စီ ထမရပ္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ ့ေလးက ပုဇြန္ ကန္တစ္ခုကို ကၽြန္မ ေရာက္ခဲ့တယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ့ ပုဇြန္ေမြးတဲ့ ေဒသေတြမွာ အုပ္စုေလးေတြ ဖြဲ ့ ၿပီး ေနရာေဒသ အသီးသီးကုိ လူစုခြဲၿပီး ေလ့လာ ခဲ့ရတယ္။

ရယ္စရာေကာင္းတာ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေလ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သင္ထားတဲ့ ဘြဲ ့နဲ ့ ကိုက္ညီတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္လို ့လို ့ ေၾကြးေၾကာ္ေနေပမဲ့ ပုဇြန္ရဲ့ အေၾကာင္း၊ ပုဇြန္ကန္ရဲ့ အေလ့အထေတြကို တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မ ဘာမွ မသိပါဘူး။ ပုဇြန္ကန္ကို စေရာက္ေရာက္ခ်င္း ရတဲ့ ကန္ရဲ့ အနံ ့အသက္ (ေရညွိနံ ့နဲ ့တင္) ထိုးအန္ ေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြက ၀ိုင္းၾသဘာေပး ၾကတယ္။

“ဒါလားဟဲ့ ပုဇြန္ေမြးမဲ့သူ” တဲ့ေလ။

သူတို ့ေတြက ကၽြန္မကိုဆုိရင္ အရမ္းကို ေျပာခ်င္ေနၾကတာေလ။ ႏိုင္ငံျခားသြားဖို ့ အစတ္အစားေတြ စီစဥ္ၾက ေတာ့လည္း အလွႀကိဳက္တဲ့ ကၽြန္မက စကတ္ေလးေတြကို ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ ့ ခ်ဳပ္ထားတာ။ သူတို ့လည္း သိသြားေရာ ေျပာၾကတာက ကၽြန္္မလုပ္မဲ့ ေမြးျမဴေရး (Grow out) အပိုင္းဆိုတာ မိန္းကေလးေတြ ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ေလ့ မရွိပဲ ေယာက်ာ္းေလး အမ်ားစုသာ ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ ၾကတာ။ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ သားေပါက္လုပ္ငန္း (Hatchery) ပိုင္းကိုသာ စိတ္၀င္စား လုပ္ကိုင္ၾကတာေလ။

ထိုင္းႏိုင္ငံကို ေရာက္ေတာ့လည္း ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းပိုင္းမွာ မိန္းကေလး လုပ္ကိုင္သူ မရွိပဲ ကၽြန္မ အပါအ၀င္ ျမန္မာ မိန္းကေလး ၃ေယာက္သာ ရွိတာမို ့ အားလံုးက အထူးတဆန္းနဲ ့ လုပ္ႏိုင္ၾကရဲ့လားလို ့ စိတ္၀င္စား ေနၾကတာေလ။ လုပ္ရမဲ့ အလုပ္ကလည္း ေယာက်ာ္းေလးေတြနဲ ့ တန္းတူ ေျပးဟယ္ လႊားဟယ္ ေက်ာ္ဟယ္ ခြဟယ္ လုပ္ရတာမို ့ ေဘာင္းဘီနဲ ့သာ အဆင္ေျပမွာ။

ကန္ေဘာင္ေတြ၊ တံတားေတြ၊ ေလွေပၚေတြကို တက္ဆင္း ေက်ာ္လႊား သြားလာေနရတဲ့ အလုပ္မို ့ ကၽြန္မ ခ်ဳပ္ ထားတဲ့ စကတ္အတိုေလးေတြ ၀တ္ဖို ့ဆိုတာ လားလားမွ မအပ္စပ္တာမို ့ သူတို ့ကလည္း စကား အေၾကာင္း အရာဆံုတိုင္း ကၽြန္မ ခ်ဳပ္လာေသာ အ၀တ္အစားနဲ ့ အလုပ္အကိုင္ လြဲေခ်ာ္မႈကို ရယ္ေမာ ေနာက္ ေျပာင္ၾကၿမဲ။ ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ္ စိတ္၀င္စားေသာ ပညာတစ္ခု သင္ခြင့္ရမဲ့ ကိစၥကို ဘာနဲ ့မွ မလည္းႏိုင္ပါ။ မလွခ်င္လည္း ေနပါေစတာ့။ ၿမိဳ ့ထဲေလွ်ာက္လည္ခ်ိန္ေတြမွာ ၀တ္လို ့ရ ေသးတာပဲဟု အားက်မခံ ျပန္ေခ်ပၿမဲ။

0 comments:

Post a Comment