On 0 comments

တကယ္ေတာ့ ပုဇြန္ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းဆိုတာ အျခားလုပ္ငန္းေတြနဲ ့ မတူတာက အခ်ိန္အခါ မေရြး လုပ္ကိုင္ ရတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးပါ။ ကၽြန္္မလုပ္မဲ့ ေမြးျမဴေရး (Grow out) လုပ္ငန္းက ပိုေတာင္ဆိုးေသး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို ့ က မိန္းကေလးေတြ ျဖစ္တာ တစ္ေၾကာင္းး၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ေနရတာတစ္ေၾကာင္းမို ့ ထိုင္းမန္ေနဂ်ာ ေတြက ညဘက္ အလုပ္ဆင္းခ်ိန္ကို ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးခဲ့တယ္။

မနက္ ၆နာရီထိုး Breakfast စားၿပီးခ်ိန္က စလို ့ ကန္ပတ္လိုက္ရင္ ေန ့လည္ ၁၁ နာရီ ထမင္းစားနားခ်ိန္မွ အေဆာင္ကို ျပန္ေရာက္တာ၊ ခဏနား၊ ေန ့လယ္စာစားၿပီး ေန ့လည္ ၁နာရီဆို ကန္ေဘာင္ေပၚ ျပန္ေရာက္ ေနရတာ၊ ညေနေစာင္း ၅နာရီမွ တန္းျဖဳတ္ၿပီး ေရျပန္ခ်ိဳးရတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ ညစာ စားၿပီးရင္ ကိုယ္ပိုင္ အားခ်ိန္ရၿပီ။ သူတို ့က ည ၉နာရီေလာက္မွာ ကန္ထဲ တစ္ခါ သြားၾကေသးေပမဲ့ ကၽြန္မတို ့လိုက္စရာ မလိုေတာ့ဘူးေလ။ အလုပ္ကေတာ့ ဘာၾကမ္းသလဲေမးမေနနဲ ့။ ေနပူထဲမွာ တေနကုန္ ပတ္ေနရတယ္။ ျဖဴေဖြး တဲ့ အသားအေရဟာ တစ္ပတ္မျပည့္ခင္မွာပဲ အညိဳႏု ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ။

ပညာေတာ္သင္ သြားတဲ့ ၃လမွာ အဆိုးဆံုးကေတာ့ အိမ္ လြမ္းတာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက ထမင္းစားၿပီဆိုတာနဲ ့ ငိုရတာပါပဲ။ ကၽြန္မက အစပ္ေၾကာက္တယ္ေလ။ သူတို ့ဟင္းေတြက ခ်ိဳစပ္ခ်ည္းပဲမို ့ မစားႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ထမင္းစားတိုင္း စပ္လို ့ မ်က္ရည္က် ရတာက ကၽြန္မရဲ့ သီးသန္ ့ဒုကၡေပါ့။ ေနာက္ၿပီး သူတို ့မွာက ကင္တင္း ေလးမွာ ထမင္းစားရတယ္။ ကိုယ္စားခ်င္တဲ့ ဟင္းကို တနပ္စာ ႀကိဳေျပာေပးရတယ္။ ဥပမာ ညေန စားခ်င္တဲ့ ဟင္းကို မနက္စာ ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္မွာ ကိုယ့္အုပ္စုအလိုက္ စားခ်င္တာေလးေတြ ေရးေပး ခဲ့ရင္ သူတို ့က ခ်က္ျပဳတ္ထားၿပီး ခူးခပ္ထားေပးေရာ။ လူ၁၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတာကို သူ ့အုပ္စုအလိုက္ ခ်က္ေပးတယ္ေလ။

မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္မတို ့ေရာက္တဲ့ေန ့က မနက္ျဖန္ ဘာစားမလဲ ေမးတာ ကိုယ္ေတြကလည္း အဆီအေငၚ တည့္ေအာင္ မေျပာတတ္၊ သူတို ့ေျပာတဲ့ ဟင္းနာမည္ေတြလည္း ကိုယ္က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိနဲ ့ အေတာ္ ဒုကၡမ်ားခဲ့ၾကေသးတယ္။ မေျပာ တတ္ၾကေတာ့ အဆင္ေျပတာ ခ်က္ေပးပါလို ့ ေျပာရင္း သူတို ့ ခ်က္ ေပးတဲ့ ဟင္းေတြကို ကိုယ္က မစားတတ္၊ မစားႏိုင္ရင္းနဲ ့ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူတို ့ရဲ့ ေရခဲေသတၱာေရွ ့ကို သြား၊ အထဲက ကိုယ္စားခ်င္တဲ့ အရြက္ေတြကို ဆြဲထုတ္၊ အသားထားတဲ့ ေနရာက ဒါနဲ ့ ဒါနဲ ့ ေရာမယ္ ေျပာနဲ ့ေလ။ စကားေျပာ မကၽြမ္းက်င္ခင္မွာ ေတာ္ေတာ့္ကို ေျဖရွင္းခဲ့ရတာ လည္း အမွတ္တရ တစ္ခုပါပဲ။

ပညာသင္သြားၾကတဲ့ အုပ္စုမွာမွ ကၽြန္မတို ့ အုပ္စု ရွိေနတဲ့ ေနရာမွာ လူအင္အားက အေတာင့္ဆံုးပါပဲ။ ကၽြန္မတို ့ ေမြးျမဴေရး အုပ္စုက ေယာက်ာ္းေလး ၁ ေယာက္၊ မိန္းကေလးက ၂ ေယာက္၊ သားေပါက္အုပ္စုက မိန္းကေလး ၆ ေယာက္ေတာင္မို ့ အားလံုးဆို ၉ ေယာက္ေတာင္ ရွိတာေလ။ က်န္တဲ့ အဖြဲ ့ေတြဆို ၂ ေယာက္ ၁တြဲႏႈန္းနဲ ့ တေနရာစီမွာ ရွိေနၾကရတာေလ။ အုပ္စုေတာင့္ေတာ့ တစ္ခုခုဆို အခ်င္းခ်င္း အားေပး ႏွစ္သိမ့္ႏိုင္ တယ္ေလ။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေရာက္ေလရာမွာ အရာရာနဲ ့ အေၾကာင္းေၾကာင္း ျဖစ္တတ္တာက ကၽြန္မပါ။ ကၽြန္မတို ့သြားတဲ့ အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ေတာ့ မိုးအရမ္းေကာင္းတဲ့ ဇူလိုင္လေလ။ ဒါေပမဲ့ သူတို ့မွာ မိုးမရြာဘူး။ အရမ္း ပူတာ။ ၾသဂုတ္လရဲ့ ေန ့ရက္ တစ္ရက္မွာေပါ့။ အဲဒီေန ့က ထူးဆန္းစြာ မိုးေတြ အံု ့ဆိုင္း ညိဳမဲေနတာပဲ။ ညေန ၃နာရီေက်ာ္ေလာက္ထဲက ပုဇြန္ေတြ ႀကီးမႀကီး Weight ခ်ိန္ စစ္ေဆးဖို ့ ရွိိတာမို ့ ကၽြန္မတို ့ေတြ ကန္ထဲ ေရာက္ေနၾကတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလႀကီးမိုးႀကီးေတြ တိုက္လာေတာ့တာပဲ။ ဒါနဲ ့ ကၽြန္မတို ့လည္း နီးစပ္ရာ ကန္လုပ္သားေလးေတြ ေနတဲ့ တဲမွာ မိုး၀င္ခိုၾကတယ္။ ဒါနဲ ့ စကားမစပ္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ပုဇြန္ကန္က ေအာက္ေျခ အလုပ္သမားေတြရဲ့ ေနထိုင္မႈ အဆင့္အတန္းကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ပုဇြန္ကန္တစ္ခုရဲ့ အနိမ့္ဆံုး ၀န္ထမ္းေတြေနတဲ့ ၀န္ထမ္းအိမ္ေလးတိုင္းမွာ ေရခဲေသတၱာတစ္လံုးစီရယ္၊ တီဗြီ တစ္လံုးစီရယ္ ရွိတယ္။ သူတို ့ရဲ့ အိပ္ရာက ဒီမွာ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ လူတန္းစားေတြသာ သံုးႏိုင္တဲ့ Dunlop ေမြ ့ ရာေတြ၊ ေခါင္းအံုးေတြနဲ ့ေလ။ အလုပ္၀င္တဲ့ အလုပ္သမားဟာ အ၀တ္ထုတ္ကေလး ယူလာရင္ ရၿပီေလ။ သူတို ့ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း ဒီပစၥည္းေတြ အိမ္သယ္သြားမွာ စိတ္မပူရဘူးေလ။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မတို ့ ဆီကနဲ ့ ကြာျခားခ်က္ေပါ့ေလ။

သူတို ့ဆီက အလုပ္သမားအေၾကာင္းေျပာခ်င္တာနဲ ့ ကၽြန္မအေၾကာင္းေတာင္ ေပ်ာက္ေတာ့မယ္ေနာ္။ မိုးေတြ ေလေတြ စဲသြားေတာ့ ကၽြန္မတို ့ ပုဇြန္ Weight ျပန္ခ်ိန္တယ္။ မိုးက ရြာထားတာမို ့ ဗြက္ေရေတြက ရွိေန ေသးတယ္ေလ။ ပုဇြန္ထည့္ထားတဲ့ ပံုးကို မၿပီး ကန္စပ္ကေန အေနာက္ဘက္ကို လွည့္အတက္ ျမက္ပင္ေတြ ဖံုးေနတဲ့ က်င္းထဲကို ကၽြန္မ ေျခေထာက္ ၀င္သြားၿပီး ကလန္ ့လိုက္ သလို ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ။

ကၽြန္မ ျပဳတ္က်သြားတာကို သိေပမဲ့ သူတို ့က လက္ထဲက ပုဇြန္ပံုးကိုပဲ လာယူသြားၾကတာေလ။ လာမထူၾက ဘူး။ ကၽြန္မ ေျခေထာက္က လံုး၀ လႈပ္လို ့ မရေတာ့ဘူး။ ကၽြန္မ သိတယ္။ ေျခေထာက္က အေတာ္ ဆိုးသြား တယ္ ဆိုတာကို။ ဒါေပမဲ့ သူတို ့က ထေလ ထေလသာ ေျပာေနၾကတာ။ ကၽြန္မ လံုး၀ မထႏိုင္သလို အသံ လည္း မထြက္ႏိုင္ပဲ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနတာ ျမင္မွ ေျပးလာ ၾကတာ။ ကၽြန္မနဲ ့ အတူေန သူငယ္ခ်င္း နီလာက အနားကို ေျပးလာရင္း

“ရွင္ ေတာ္ေတာ္ နာေနလား။ တို ့ကိုတြဲၿပီး ထေလလို ့” ေျပာတယ္။

“ဟင္အင္း၊ ေျခေထာက္က ေထာက္ဖို ့ မေျပာနဲ ့။ လႈပ္လို ့ေတာင္ မရဘူး။ ဒီေျခေထာက္က ကၽြန္မ ကား အက္စီးဒင့္ ျဖစ္ျပီး က်ိဳးထားတဲ့ ေျခေထာက္ေလ။ မ, မႏိုင္ဘူး။”

ကၽြန္မ ေျပာမွ အားလံုး စိုးရိမ္စြာနဲ ့ က်င္းထဲက ေျခေထာက္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္တာ။ နာလိုက္တာမွ အသည္း ခိုက္ပါပဲ။ ေ၀ါ့ကင္းရႈး ခၽြတ္လိုက္ေတာ့ ေအာက္က ေျခထာက္က ေယာင္ကိုင္းစ ျပဳေနခဲ့ၿပီ။ မတ္တတ္ေတာင္ မရပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနမို ့ အားလံုးက ေဖးမစြာနဲ ့ အေဆာင္ ျပန္ပို ့ေပးတယ္။

ကၽြန္မ သိတယ္။ ကၽြန္မ ေျခေထာက္ ျပန္က်ိဳးသြားခဲ့ၿပီ။ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တဆစ္ဆစ္ ကိုက္ခဲလာခဲ့ၿပီ။ အဲဒီေန ့က မိုးနဲ ့ အၿပိဳင္ ကၽြန္မ ငိုေၾကြးခဲ့တယ္ေလ။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ စာလာသင္တာ ေထာက္မႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ က်ိဳးေနတဲ့ ေျခေထာက္နဲ ့ ကၽြန္မ ဘယ္လို လုပ္ရပါ့မလဲ။ ပထမအႀကိမ္ က်ိဳးတံုးကေတာင္ အိမ္မွာ ျပဳစုတဲ့ မိသားစု ရွိတာေတာင္ ေက်ာက္ပတ္တီး ၄၅ ရက္ စီးရတာမို ့ အေတာ္ ဒုကၡ ေရာက္တာေလ။ ခုလို တစိမ္းေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ သတိအရဆံုးကေတာ့ အေမ့အိမ္ကိုေပါ့။

0 comments:

Post a Comment