On 0 comments

ေငြေဆာင္မွာ ေနတဲ့ ကာလတေလွ်ာက္လံုးမွာ သရဲ မေၾကာက္၊ တေစၦ မေၾကာက္သလို သူခိုးကိုလည္း မေၾကာက္ပဲ ေန တတ္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မ ေၾကာက္တဲ့ သတၱ၀ါေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေျမြပါပဲ။

ထိုင္းႏိုင္ငံကို ပညာေတာ္သင္ သြားတုန္းကလည္း ေနခဲ့တဲ့ အေဆာင္ရဲ့ ပတ္ပတ္လည္မွာ ေျမြေတြ အၿမဲ ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့နဲ ့ ကပ္ရက္ ညီမငယ္ေတြ အိပ္တဲ့ အခန္းထဲကို ေျမြ၀င္တုန္းကလည္း လူေကာင္ႀကီး ၿပီး မေၾကာက္တတ္ဘူးလို ့ ေၾကြးေၾကာ္ ေနတဲ့ ကၽြန္မက ေျမြကိုေတာ့ ေၾကာက္ရြံ ့စြာ ထြက္ေျပးေနေပမဲ့ လူေကာင္ေသးေသး ကရင္မေလး ညီမငယ္ေနာ္က သတိၱရွိစြာနဲ ့ ေျမြကို ရိုက္သတ္ ခဲ့တာလည္း ကၽြန္မတို ့ အုပ္စုထဲမွာ ရယ္စရာ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ထိုင္းကို ေရာက္ခါစက သူတို ့ရံုးခန္းေရွ ့က စံပယ္ရံုႀကီးက ေဖြးေဖြးလႈပ္ ေမႊးႀကိဳင္ေအာင္ ပြင့္ေနတာမို ့ မိန္းကေလးပီပီ လွမ္း ခူးဖို ့ လက္ရြယ္ရံု ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္မရဲ့ ဆရာက “မခူးနဲ ့အံုး” လို ့ ကမန္းကတန္း ေအာ္ရင္း ကၽြန္မရဲ့ လက္ကို လွမ္းဆြဲပါတယ္။ သူ ဘာလို ့ ေအာ္လည္း ဆိုတဲ့ အေျဖကို သူက လက္ေတြ ့ျပပါတယ္။

မီးမလင္းတလင္း အလင္းေရာင္ မွိန္မွိန္ေအာက္မွာ ကၽြန္မက စံပယ္ပန္း ျဖဴျဖဴကိုပဲ ျမင္တာကိုး။ သူ ဓာတ္မီးနဲ ့ ထိုးျပလိုက္ေတာ့မွ စံပယ္ကိုင္းေတြေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ ေျမြမဲမဲေတြကို ေတြ ့ရတာပါ။ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာင္ ၁၀ေကာင္ေလာက္ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီထဲက စပယ္ပန္းကို ညဘက္ မခူးရဲေတာ့ပါဘူး။

ညဘက္ အေဆာင္ရဲ့ အေနာက္က ခံုတန္းေလးမွာ ေအးေအးလူလူ စာထိုင္ေရးလို ့ ရေပမဲ့ တရွပ္ရွပ္ အသံၾကား လို ့ ၾကည့္ လိုက္ရင္ ေျမြေတြ သြားေနတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ညဘက္ျဖစ္ျဖစ္ ေန ့ဘက္ျဖစ္ျဖစ္ ေျခေထာက္ခ်ၿပီး မထိုင္ရဲေလာက္တဲ့အထိ ေျမြေပါတာ ပါ။ သူတို ့က အေတာ္မ်ားမ်ားက အဆိပ္မရွိပါဘူးလို ့ ေျပာေပမဲ့ ကၽြန္မ ကေတာ့ ေၾကာက္တာပါပဲ။

ဒါနဲ ့ စကားမစပ္ ေျပာရရင္ ေငြေဆာင္ ကမ္းေျခမွာ ဂ်ပ္ေျမြေပါတယ္ဆိုတဲ့ ေကာလဟာလ သတင္းတစ္ခု ထြက္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို ့က ေငြေဆာင္ကမ္းေျခ စေပၚတဲ့ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ၀န္းက်င္ ထဲ က ေငြေဆာင္မွာ ရွိေနခဲ့တာပါ။ တစ္ခါမွ ကမ္းေျခမွာ ဂ်ပ္ေျမြ မေတြ ့ခဲ့ဘူးသလို ဂ်ပ္ေျမြ အကိုက္ခံရတဲ့သူ လည္း တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဒီစကားက ဘယ္က ထြက္လဲဆိုေတာ့ ေငြေဆာင္နဲ ့ အၿပိဳင္ ကမ္းေျခတစ္ခုဆီက စီးပြားေရးအရ သူတို ့ကမ္းေျခကို လူမလာမွာစိုးလို ့ တိုက္ခိုက္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို ့ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ဂ်ပ္ေျမြ မရွိတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

ေငြေဆာင္မွာ ကၽြန္မတို ့ ေနတဲ့ ေနရာက ေတာအုပ္ ထူထပ္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေျမြ တအားေပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေပါလဲဆိုရင္ ကၽြန္မတို ့ေနတဲ့ အျပာေရာင္အိမ္ေလးမွာဆို ခဏ ခဏ ေျမြေတြ အပံုလိုက္ အေခြလိုက္ တက္ေခြေနတတ္တာ။ တခါ တေလ ေန ့လည္ပိုင္း ကၽြန္မနဲ ့ မီမီတို ့ အိပ္ေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အိမ္ျပာ ေလးရဲ့ ထုပ္တန္းေပၚ(ကၽြန္မတို ့ အိပ္ရာရဲ့ အေပၚဘက္) မွာ တေရြ ့ ေရြ ့နဲ ့ သြားေနတဲ့ ေျမြကို လွမ္းျမင္လို ့ အိပ္ေနရာကေန ထေျပးၿပီး ကေလးေတြကို ေအာ္ေခၚရတာမ်ိဳး၊ မနက္ မိုးလင္း အိပ္ရာသိမ္း ရင္ ျခင္ေထာင္ ႀကိဳး မွာ ေျမြေရခြံ တြဲေလာင္းႀကီး က်န္ေနတာမ်ိဳးေတြ မၾကာခဏ ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ကၽြန္မတို ့ အစာအိတ္ေတြ ထားတဲ့ အစာဂိုေဒါင္ထဲမွာ ၾကြက္ေတြ တအားေပါတယ္ေလ။ အဲဒီမွာ ၾကြက္လာဖမ္းတဲ့ ေျမြကလည္း ေပါမွေပါပဲေလ။ ကၽြန္မကေတာ့ ေျမြေတြ ့ၿပီဆို ဘာေျမြရယ္ ဘာရယ္ မသိဘူး။ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ေအာ္ေတာ့တာပဲ။ တခါ တေလက်ရင္ ကေလးေတြက ေျပာတယ္။

“ဆရာမကလည္း စြတ္ေအာ္ေနတာပဲ။ ေသခ်ာလည္း ၾကည့္ပါအံုး။ ဒါေလးက ေရေျမြေလးပါ။ ဒါေလးက ျမက္ေရွာေလးပါ” နဲ ့ ေျပာၾကတယ္။

ကၽြန္မကလည္း အားက်မခံ ျပန္ေျပာတာပါပဲ။

“ဟဲ့ နင့္ေျမြက ငါ့ကို ကိုက္ၿပီး သူက ျမက္ေရွာပါ။ ေရေျမြပါ။ ေျမြေဟာက္ပါလို ့ ေျပာသြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုက္ၿပီး ထြက္ ေျပးသြားမွ ငါက ဘာေျမြလည္းလို ့ ဘယ္သူ ့ကို လိုက္ေမးရမလဲ။ အဲဒီေတာ့ ေၾကာက္တယ္။ ေၾကာက္လို ့ ႀကိဳေအာ္ထားမွာ ေတာ္ရံုၾကတာ မဟုတ္လား”လို ့ေလ။

ကၽြန္မတို ့ ညဘက္ အျပင္ထြက္ရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ တြတ္ပီဖိနပ္လို ့ ေခၚတဲ့ ေတာဘြတ္ေတြ စီးေလ့ရွိပါ တယ္။ အထူး သျဖင့္ မိုးတြင္းဆို ေျမြေတြက အိမ္ေပၚကို ပိုတက္တတ္တယ္ေလ။ အဲဒီ တြတ္ပီ ဖိနပ္ေတြကို မစီးတဲ့ အခ်ိန္ေတြဆို ေမွာက္ထားရ တယ္။ မဟုတ္ရင္ ေျမြေတြက အဲဒီ ဖိနပ္ထဲ ၀င္ေနတတ္တာေလ။

ဖိနပ္စီးခါနီးတိုင္း ဖိနပ္ကို ခါၿပီးမွ စီးရဲသလို အိပ္ခါနီးတိုင္းလည္း အိပ္ရာေပၚ မတက္ခင္ ထရံကို ပုတ္ၿပီး ရွဴးရွဴးနဲ ့ ေျခာက္ရ တယ္။ ေျမြရွိေနရင္ သူ ့ဘာသာ ထြက္သြားေအာင္လို ့ေလ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အိပ္ရာေပၚမွာ ေျမြအေခြလိုက္ တက္အိပ္ေန တာႀကံဳခဲ့ရတာမို ့ေလ။ ဆက္ေျပာျပအံုးမယ္ေနာ္။

0 comments:

Post a Comment